Payments & cash management (3/5) • Lokeren

Hou jij ervan om onder de vleugels van een ervaren Finance collega’s bij te dragen aan een vlotte flow binnen de afdeling? Wil je meewerken aan een verdere professionele uitbouw van de dienst? Vind je het normaal dat je werk steeds punctueel en precies wordt uitgevoerd? Schrik je er niet van terug om ook telefonische contacten te hebben? Dan is volgende functie zeker iets voor jou!

Wat doe je?

Je staat mee in voor een correcte boekhouding. De hoofdtaak zal voornamelijk en voor een groot deel bestaan uit het cashbeheer voor de verschillenden vennootschappen binnen de groep.

Je werkt vanuit jouw drive mee om de dienst optimaal te laten draaien. Dit houdt in:

Cashbeheer:

– Opstellen van cash planning en wekelijks communicatie aan de CFO

– Regelmatige interne communicatie over cashflow

– Uitvoeren, berekenen en controleren van betalingen, bedragen en administratie om ervoor te zorgen dat ze correct zijn

– Contact met leveranciers voor betalingsafspraken

– Opvolgen van de professionele klanten om de betalingen tijdig te ontvangen

– Opvolgen van waarborgen bij de klanten

– Afstemming van financiële rekeningen en automatische incasso’s

– Afstemmen van bank- en leveranciersverklaringen

– Debetsaldi vereffenen en niet-toegewezen betalingen afhandelen

Andere:

– Verwerking van inkoopfacturen

– Administratieve opvolging van verzekeringen

– Ad hoc taken (niet limitatieve opsomming)

Met wie werk je samen?

Je werkt nauw samen met jouw collega’s van Finance. Je ondersteunt hen waar nodig om er samen voor te zorgen dat de organisatie geolied loopt. Je hebt ook veel telefonische contacten met partners, leveranciers en klanten (zowel intern als extern).

Wie ben je?

Met je enthousiaste en dynamische ingesteldheid weet je jouw kennis optimaal te gebruiken. Je hebt minimaal een diploma A1 boekhouden en hebt reeds 5 jaar boekhoudkundige ervaring.

Je kan een scherp analytisch inzicht aan de dag leggen en een kritische blik is jou niet vreemd.

– Je kan zelfstandig werken en je bent van nature uit proactief en resultaatgericht

– Je bent vlot en open en hebt de nodige communicatieve vaardigheden

– Je kan gedisciplineerd werken en hebt geen problemen met deadlines

– Je beheerst het Nederlands én je kan terugvallen op een basis Frans

– Met je PC kennis kan je elk probleem aan, vooral Excel mag geen uitdaging vormen

– Je bent punctueel, goed georganiseerd en kan geconcentreerd werken

– Je bent positief en hebt passie

Wat bieden we

Werken bij Engels NV:

Engels is  een waardegedreven (duurzaamheid, betrokkenheid, integriteit,…) familiebedrijf actief in de sector van het buitenschrijnwerk, dat ongeveer 200 mensen te werk stelt en in 2020 een omzet van +/- 38M Euro realiseerde.

Engels werd in 1945 opgericht door Gaston Engels als een klassieke schrijnwerkerij voor houten ramen. Vandaag bestaat de  “groep engels” , onder leiding van de 3e generatie, uit 5 afdelingen: een productiebedrijf voor houten ramen (Engels Factory in Lokeren), een productie bedrijf voor aluminium schrijnwerk (Avista in Eeklo), een netwerk van 11 “Engels-shops”, een bedrijf gespecialiseerd in het leveren en plaatsen voor grote projecten (Engels Projects) en een bedrijf gespecialiseerd in private label buitenschrijnwerk (DM).

– Een deeltijdse tewerkstelling van onbepaalde duur binnen een dynamische, familiale omgeving binnen een bedrijf dat in volle groei is

– Je krijgt de nodige verantwoordelijkheden & vrijheden binnen een gemotiveerd & betrokken team van 3 enthousiaste collega’s die rapporteren aan de CFO

– Een aantrekkelijk salarispakket volgens ervaring en opleiding, aangevuld met extralegale voordelen

– Plaats tewerkstelling: Lokeren

Je gegevens



Je bericht

* Verplichte velden